Loading...

Unique als fiere partner van Pink Ribbon

Iedereen kent wel iemand die getroffen werd door borstkanker, of op dit moment dapper de strijd aangaat. Het thema laat ook Unique niet koud, integendeel. Al jaren dragen wij Pink Ribbon een warm hart toe.

Pink Monday

Unique tovert steevast Blue Monday in januari om tot Pink Monday. Terwijl de wereld spreekt over de meest meest deprimerende dag van het jaar, maken wij er samen met Pink Ribbon iets heel anders van. Onder het motto “Pink is the new Blue”, is dit een vol hoop, steun en verbinding. 💖 Roze outfits & een ontbijt voor alle collega’s op het hoofdkantoor: Pink Monday is intussen een vaste waarde.

Met Pink Monday leggen we de focus op de terugkeer naar de werkvloer, na een borstkankerbehandeling. Wist je trouwens dat de werkplek net ontzettend belangrijk is voor patiëntes? Naar het werk kunnen gaan, voor velen een dagdagelijkse vanzelfsprekendheid, is een enorm waardevol!

Unique komt in beweging voor De Roze Mars

Samen sturen we borstkanker wandelen! Elk jaar in mei & oktober kunnen al onze medewerkers deelnemen aan de De Roze Mars: geen typisch wandelevenement dat op één dag plaatsvindt, maar een engagement dat je als individu, team of bedrijf voor een hele maand aangaat, en waar je vanop eender welke locatie aan kan meedoen.

Een gezonde levensstijl kan een op de drie kankerdiagnoses voorkomen. Voldoende beweging is daarvan een belangrijk onderdeel Zin om ook het goede voorbeeld te geven? Niets leukers dan bewegen met muziek natuurlijk! Daarom stelden weThe Pink Playlistsamen op Spotify, die onze collega’s én jou ongetwijfeld voorziet van tonnen energie.

Iconisch lintje voor onze collega’s

Pink Ribbon is onlosmakelijk verbonden met het beroemde roze lintje. Op ons hoofdkantoor verkopen we telkens het meest recente lintje aan de receptie: een actie waar de hoofdkantoormedewerkers van RGF Staffing-merken, onze holding, maar al te graag een centje voor achterlaten! De opbrengst gaat uiteraard naar Pink Ribbon.

Over Pink Ribbon

Begin jaren ’90 stierven duizenden vrouwen aan borstkanker. Toch werd er nauwelijks over het topic gesproken. Daarom lanceerde Evelyn Lauder, schoondochter van Estée Lauder, in 1992 de eerste ‘Breast Cancer Awareness Campaign’. Overtuigd van het belang van communicatie in de strijd tegen de ziekte, zette zij zich onvermoeibaar in voor Pink Ribbon-campagnes. Die wilden het brede publiek sensibiliseren en aandacht vragen voor borstkanker enerzijds. Anderzijds kon men op deze manier fondsen verzamelen voor fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Evelyn Lauder overleed in november 2011, maar dankzij het inmiddels iconische roze lintje blijft haar initiatief voortleven.

Wil je Pink Ribbon zelf steunen in de strijd tegen borstkanker? Super! Op hun website vind je alle info over hoe jij zelf een waardevolle bijdrage kan leveren.